2003-09-08

Suomalainen Kirjakauppa uudisti verkkokauppansa Novon järjestelmällä

Novo on toimittanut Suomalaiselle Kirjakaupalle uuden verkkokaupparatkaisun. Se kattaa Suomalainen.com -verkkokaupan ja toimii samalla julkaisujärjestelmänä. Uuden järjestelmän avulla Suomalaisen Kirjakaupan tuotevalikoimaa verkkokaupassa on nyt voitu kasvattaa noin kolmeen miljoonaan kirjaan.

Suomalaisen Kirjakaupan verkkokaupan päällikkö Harri Lehtinen: "Verkkokauppamme on oleellinen osa palvelutarjontaamme yhdessä perinteisten kirjakauppojen kanssa. Tekniikan kehittyessä ja tuotteiden lukumäärän kasvaessa on verkkokauppaakin uudistettava, jopa useammin kuin perinteisiä myymälöitä. Nyt käyttöönotettu ratkaisu mahdollistaa monipuolisemman sisällöntuotannon ja uusien palveluiden kehittämisen verkkokirjakaupan yhteyteen."

Uuden verkkokauppansa avulla Suomalainen Kirjakauppa tarjoaa sekä kuluttaja- että yritysasiakkailleen entistä joustavampaa ja monipuolisempaa palvelua muun muassa helppojen haku- ja ostotoimintojen, ennakkovarausten ja erilaisten maksu- ja toimitustapojen muodossa. Verkkokauppa-asiakkaita Suomalaisella Kirjakaupalla on tällä hetkellä yhteensä noin 50 000.

"Novolle Suomalaisen Kirjakaupan kanssa tehty sopimus merkitsee aseman vahvistumista kuluttajakaupan sähköisten kaupankäyntijärjestelmien osaajana", toteaa Novon tuotejohtaja Jussi Vanhahonko.

Suomalaiselle Kirjakaupalle toimitettu ratkaisu perustuu Novon eCommerce G2 -tuotteeseen, joka on omiaan suuria tietomassoja sisältävien kaupankäyntiratkaisujen alustana. eCommerce G2 -tuotteen runkona on sovelluspalvelin, johon Novo on rakentanut yleiseen J2EE-standardiin pohjautuvan sähköisen kaupankäynnin järjestelmän.

Tietoa yrityksestä: CGI Suomi Oy