2006-09-01

KCI Konecranes uudistaa yritysilmettään

KCI Konecranes julkistaa uuden, maailmanlaajuisesti yhtenäisen brändistrategian ja -identiteetin. Samalla ”KCI” pudotetaan pois liikemerkistä. Virtaviivaistettu Konecranes-brändi painottaa yrityksen nostoratkaisujen ja palveluiden tuottavuutta ottamalla käyttöön myös uuden kansainvälisen tunnuslauseen “Lifting Businesses™”.

KCI Konecranesin yrityskuvan kehitystyön tavoitteena on selkeyttää, yksinkertaistaa ja vahvistaa brändiä, ja sitä kautta luoda kumulatiivista arvoa.

“Konecranes on yksi kansainvälistyvän teollisuuden alamme johtavista yrityksistä, ja aiomme kasvattaa brändimme arvoa samalla tavoin kuin liiketoimintaamme. Uuden yritysilmeemme myötä esittelemme myös aiempaa selkeämmän brändinimirakenteen, joka korostaa Konecranes-nimeen sisältyvää brändipääomaa”, toimitusjohtaja Pekka Lundmark toteaa.

Konsernin uudet yritysnimet alkavat Konecranes-sanalla, ja myös liiketoiminta-alueiden nimet muuttuvat – uudet nimet ovat Standardinostolaitteet, Raskasnostolaitteet ja Kunnossapito. KCI Konecranesin hallitus on myös ilmoittanut aikeestaan kutsua myöhemmin syksyllä koolle ylimääräinen yhtiökokous päättämään emoyhtiön nimen vaihtamisesta Konecranes Oyj:ksi.

Useat konsernin nykyisin käytössä olevista merkeistä vaihdetaan Konecranesiin. Morris-, Stahl CraneSystems-, SWF-, R&M-, Verlinde-, Meiden- ja P&H-brändit säilytetään kuitenkin kaikkien markkina-alueiden ja segmenttien kattamiseksi.

Yrityksen uusi tunnuslause “Lifting Businesses™” yhdistetään maailmanlaajuisesti Konecranes-logoon. Tunnuslause kuvastaa koko yrityksen sitoutumista edistyksellisten, asiakkaidemme tuottavuutta ja kannattavuutta lisäävien nostoratkaisujen ja -palveluiden kehittämiseen. Siten osoitamme, ettemme nosta vain taakkoja, vaan kokonaisia bisneksiä”, Lundmark sanoo.

Uusi Konecranes-logo viestii mutkatonta luottamusta, vahvuutta ja ajattomuutta. K-alkukirjaimen muoto on muistutus aikaisemmasta identiteetistämme, ja kallistettu, koukkua muistuttava C-kirjain kuvastaa nostamisen perusolemusta.

KCI Konecranesin brändin uudistustyössä on avustanut tukholmalainen bränditoimisto Grow Partners, ja uuden identiteetin ovat suunnitelleet Jari Ullakko ja Helena Leach.

Ulkonäöltään uudistettu, aiempaa selkeämmällä navigointijärjestelmällä varustettu web-sivusto (www.konecranes.fi) on myös avattu tänään. Uusia logoja voi ladata sivujen lehdistö-kohdasta.

Tietoa yrityksestä: Konecranes Oyj