2008-09-08
Walkin uusi brändi korostaa kumppanuutta
Walki esittelee nyt uuden brändinsä osana strategiatyötään. Brändin olennainen osa on uusi logo. Uudistettu brändi korostaa Walkin toimintatapaa, johon kuuluu kumppanuus asiakkaiden kanssa. Walkille tämä merkitsee oman alansa asiantuntijuutta sekä asiakasyritysten toimialojen tuntemusta.
Walkin halu toimia asiakkaansa konkreettisena tukena ja tehdä tiivistä yhteistyötä näkyy selvästi myös uudessa tunnuslauseessa ”Your Business Covered”.
”Sloganilla on kaksoismerkitys. Se liittyy luonnollisesti siihen, mitä teemme eli kehitämme erilaisia fyysisiä tuotteita suojaamaan omien asiakkaidemme tuotteita, mutta sillä on myös toinen yhtä tärkeä merkitys, joka tarkoittaa sitä, että tunnemme asiakkaidemme busineksen perusteellisesti. Sen vuoksi voimme tarjota heille tarvittavaa palvelua”, sanoo Walki Groupin toimitusjohtaja Leif Frilund.
Branding-prosessiin kuului yrityksen vahvuuksien määrittely. Frilundin mukaan uudessa brändissä tiivistyvät Walkin monet hyvät puolet:
”Olemme ylpeitä teknisestä osaamisestamme, laadusta ja innovatiivisuudesta, joita haluamme kehittää jatkossakin samalla kun haluamme ymmärtää yhä paremmin asiakkaidemme tarpeet ja vastata niihin mahdollisimman tehokkaasti. Tavoitteenamme on, että asiakkaamme voivat nukkua yönsä rauhassa silloin, kun tekevät kanssamme yhteistyötä”, Frilund sanoo.
Tehokas ja kasvava yritys
Uusi Walki irrottautui pitkäaikaisesta omistajastaan UPM-Kymmenestä viime vuonna, kun sijoitusyhtiö CapMan osti Walkin. Brändäys on luonteva osa uuden Walkin luomisprosessia, jossa vankan osaamisen lisäksi vahvistetaan yrityksen mukautuvuutta, nopeutta ja joustavuutta.
”Teemme edelleen töitä omien prosessiemme tehostamiseksi, ja työ on hyvässä vauhdissa. Tähtäämme myös merkittävään kasvuun. Uusi brändi on meille uudistustyössä tärkeä työkalu ja suunnannäyttäjä kaikille yrityksen työntekijöille”, Frilund sanoo.
Brändiuudistus toteutetaan nopeasti. Uusi kirkkaansininen ja ilmava logo näkyy aina kylteistä Walkin omiin pakkauksiin asti. Jotain on kuitenkin jäljellä Walkin vanhasta ilmeestä, nimittäin materiaalilinja, joka mutkittelee a:n, l:n ja k:n välissä.
”Jätimme hihnan mielellämme logoon, koska teemme jatkuvasti töitä linjalla kulkevan materiaalin kanssa nyt ja tulevaisuudessa”, Frilund sanoo.
Tietoa yrityksestä: Walki Oy