2009-11-05
Farnell parantaa edelleen palveluaan ottamalla käyttöön uuden jälkitoimitusten hallintapalvelun
Johtava monikanavainen jakelija Farnell on ottanut käyttöön uuden, kehittyneen jälkitoimitusten hallintapalvelun, jonka avulla asiakkaat saavat viime hetken tiedot jälkitoimitukseen jääneiden tuotteiden toimitustilanteesta. Palvelun käynnistäminen on uusin tapa varmistaa, että Farnellin maine teollisuuden johtavana asiakaspalvelijana säilyy. Uudessa palvelussa hyödynnetään uudenaikaisinta eCommerce-tekniikkaa, jonka avulla tuotteiden valinta ja toimitus yhtiön EDE-tietokannasta (Electronic Design Engineering) on mahdollisimman helppoa ja nopeaa.
Vaikka Farnell tietenkin tekee parhaansa asiakastilausten toimittamiseksi heti seuraavana päivänä, tapahtuu silloin tällöin, erityisesti hyvin kysyttyjen tuotteiden kohdalla, että toimitus ei onnistu heti ja tilaus joutuu jälkitoimitukseen. Uuden järjestelmän avulla saavat asiakkaat nyt raportin tarkasta toimitustilanteesta, lähetysajankohdasta sekä muista toimitukseen liittyvistä yksityiskohdista. Automaattisesti lähetettävillä, jäljitysnumeron sisältävillä sähköpostiviesteillä ilmoitetaan muutoksista arvioituun toimitusaikaan sekä myös toimituksen lähtemisestä varastolta. Asiakkailla on myös mahdollisuus pyytää tilauksensa joko osatoimituksina tai yhtenä lähetyksenä.
“Asiakaspalvelu on kaiken toimintamme keskipisteenä,” sanoi Farnell Europen toimitusketjujohtaja Paul Horton. “Uusi jälkitoimitusten hallintapalvelumme helpottaa asiakkaittemme elämää ja säästää aikaa varmistamalla, että heille lähetetään uusin tieto kaikkien tilausten toimitustilanteesta. Pyrimme jatkuvasti erottumaan muista tarjoamalla asiakkaillemme entistä parempia ostokokemuksia ja uskomme, että tämä uusi palvelu on juuri sitä!”
Tietoa yrityksestä: Farnell