2009-08-14

Nordicnet.fi parantaa hakuelämystä uudella teknologialla

Yrityksen tuotekuva CMPartner AB - Nordicnet.fi parantaa hakuelämystä uudella teknologialla

Tänään lanseerataan uusin versio Nordic Netproductsin Nordicnet.fi-tietopalvelusta. Se on kehitetty läheisessä yhteistyössä pohjoismaalaisten yritysten avainhenkilöiden kanssa, joiden tiedonkeruulle asettamat vaatimukset ovat korkeat.

Nordic Netproducts on vuodesta 1968 lähtien tuottanut tietoa pohjoismaisista yrityksistä Pohjoismaiden elinkeinoelämän tarpeisiin. Uusien asiakkaiden määrä yrityksessä on kaksinkertaistunut verrattuna viime vuoden samaan ajanjaksoon, ja yrityksen erikoistuneiden hakupalveluiden kysyntä kasvaa jatkuvasti.

Alun perin yhtiö tuotti tietoa luettelomuodossa, mutta ajan myötä tieto on digitalisoitu. Digitaalisen tiedon käsittelyssä suuret hakukoneet ovat edelleen johtavassa asemassa. Kuitenkin samaan aikaan käydään kamppailua ammattilaismaisista käyttäjistä ja yrityksen avainhenkilöistä, joiden tiedontarve on erikoistuneempaa. Nordic Netproductsin omat tutkimukset ovat osoittaneet, että käyttäjät haluavat saada täsmällistä, ryhmiteltyä ja luokiteltua tietoa sekunnin murto-osassa.

– Olemme rakentaneet uuden, erikoistuneen hakupalvelun, joka antaa käyttäjille kokonaan uudenlaisen käyttökokemuksen. Parannuksia on tehty sekä hakujen täsmällisyyteen että suodatinmahdollisuuksiin. Alkuperäistä hakutulosta muistuttavia tuotteita ja palveluja löytää helposti. Olemme lisäksi panostaneet paljon tietokantojemme tiedon jalostamiseen ja niiden laadun takaamiseen, kertoo Krister Wellros, Nordic Netproductsin varatoimitusjohtaja.

Nordicnetin kohderyhmänä ovat yritykset, jotka tarvitsevat ajantasaista tietoa yrityksen päätöksentekoa varten, tietoa tuotteista, palveluista ja tavaramerkeistä sekä avainhenkilöiden yhteystietoja ja taloustietoja. Kaikki tiedot ovat samassa paikassa, mikä helpottaa vertailua. Toisena kohderyhmänä ovat mainostajat, jotka haluavat tavoittaa ostopäätöksiä tekevät teollisuuspäättäjät Pohjoismaissa. Hakutuloksia voidaan hyödyntää ilmoitusten arvioinnissa. Tietty määrä tietoa annetaan ilmaiseksi, mutta käyttäjän on rekisteröidyttävä Access-asiakkaaksi, mikäli hän haluaa saada kattavamman kuvan.

Vaikka pohjoismainen teollisuus elääkin vaikeita aikoja, Nordic Netproducts on onnistunut kaksinkertaistamaan Nordicnetiä käyttävien uusien asiakkaiden määrän viime vuoden aikana. Myös Internet-sivuston käyttäjäkunta on kaksinkertaistunut sekä vuonna 2007 että vuonna 2008.

Nordic Netproducts hyödyntää uutta teknologiaa ja panostaa tiedon keruuseen, tarkistamiseen ja laadunvalvontaan. Käyttäjän on mahdollista yhdistellä hakuja erityyppisten luokkien välillä. Näitä luokkia ovat esimerkiksi tuotteet, palvelut, sijainti, liikevaihto, työntekijöiden määrä sekä yritystyyppi. Siirtyminen Pohjoismaiden välillä on myös helppoa.

Vuonna 2008 B2B-palvelussa vieraili 1,9 miljoonaa käyttäjää. Tilastointi tehdään yhteistyössä SIFO Research Internationalin kanssa.

Kokeile uutta hakupalvelua osoitteessa www.nordicnet.fi.

Lisätietoja antavat
Krister Wellros, varatoimitusjohtaja, Nordic Netproducts, krister.wellros@nordicnetproducts.se, +46 707 644 544
Jasmine Norman, tiedottaja, Nordic Netproducts, jasmine.norman@nordicnetproducts.se, +46 733 303 304

Tietoa Nordic Netproducts AB:sta
Nordic Netproducts AB (aiemmin Ekonomisk Litteratur AB) on johtava yritystiedon toimittaja Pohjolassa. Yritys perustettiin vuonna 1967, pääomistaja on norjalainen Service Invest A/S. Yrityksen kantavana ideana on tuottaa yrityksille laadukasta tietoa pohjoismaisista yrityksistä ja tutustuttaa yritysten avainhenkilöt toisiinsa Internet-pohjaisten palveluiden välityksellä. Yritys ylläpitää muun muassa kattavaa haku- ja uutispalvelu Nordicnet.fi:tä, jonka toiminta alkoi vuonna 1998. Nordic Netproducts AB:n pääkonttori sijaitsee Tukholman Brommassa. Myyntikonttori sijaitsee Gävlessä. Liikevaihto on 50 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja työntekijöitä on noin 60.

Tietoa yrityksestä: CMPartner AB